Idag är ingen vanlig dag...

...det är min bästa brorsas födelsedag... Åhh vad jag önskar mig ett par 7-milastövlar. Jag skulle snabbt som attan kila förbi Kafé Kuriosa, köpa si så där en 10 nygräddade kanelbullar, kanske skulle slinka med en och annan kardemummabulle också, å en vaniljbulle eller två, och... hur som helst, men väskan full med bullar skulle jag sedan passera Pressbyrån och köpa på mig Marabou choklad för att sedan ta några kliv över Atlanten och fira min bror! Han är väldens bästa :) Har så smått börjat sjunga upp mig, för jag tänker i alla fall prata med honom även om jag inte kan träffa honom.. Gärna så fort han vaknar... när nu det kan vara en födelsedagslördag?!!

På tal om min bror som bor långt bort, ibland är han (och jag med) lite orolig att min lilla Pytte, som snart är här, inte kommer att ha en aning om vem morbror i Amerika är. Men se det tänker inte jag acceptera. Jag har redan ramat in kort och ställt på fönsterbrädet och sedan hoppas jag på Skype, det måste väl fungera. Om vi pratar lite var och varannan dag så kommer det ju blir toppen. Sen är det ju säkert dags för semester vart efter, och vem vill inte åka på semester till Florida?!! Robert, när du läser det här: Pytte ska känna sin morbror, så är det bara :)

Nu firar vi Robert hela dagen - här kommer tårtan!!
Brownietårta med blåbärsmousse bild och recept från Arla.se

2 kommentarer:

  1. Florida låter inte dumt som semestermål:) Men det måste vara tufft att ha sin bror så långt borta. Jag är ju själv ensambarn, så syskonkärlek är jag ju inte så bekant med. Men man vill ha alla sina nära o kära omkring sig, flocken samlad!

    Bloggarna jag tänkte att du kanske gillar är "Att vara någons fru" och "Helt enkelt", nå dem genom min blogglista. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha, Tanja! Vad glad jag blev... Att få ett helt glogg inlägg ägnat åt sig är ju en riktig ära! Tårtan ser ju sååååå god ut! Och länken till Kuriosa fick mig att skratta! Härligt! :-) Tack för att du tänkte på mig idag... Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!