En helt ovanlig tisdagkväll...

...här hemma har vi idag lagat mat från vår förkomponerade meny. En stor förändring vill jag lova. Ja jösses, efter en 50-årsfest i lördags och en bordsherre som tipsade om matkassar från olika företag så har vi insett att vi måste förändra lite här hemma. Bland annat det där med att handla och laga mat. Min första tanke var ju så klart att vi skulle testa det där med matkasse, men så blev det inte riktigt utan min kära man stack igår iväg och storhandlade. Efter att noga ha övervägt veckans meny! Det fiffiga är att få igång min man på idén, för han ser minsann till att det blir god mat som lagas. Eller vad sägs om en vecka bestående av Spagetti Carbonara, Lax i folie med vitlök, oliver, citron och pinjenötter eller varför inte Hummersoppa?! Han är verkligen för rar!!

Ikväll har jag dessutom sett till att lilla J har varit ute och spelat boll med killarna i området. Vicken grej. Höggravid kvinna tvingar ut 8-åring för att spela fotboll. Men vad gör man inte för att lillkillen ska hitta lite nya kompisar i området. Vad jag inte visste var att jag skulle behöva springa så mycket eller ta i så in i hela friden för att hänga med i matchen och hinna med bollen, men jag är glad! Otroligt glad att jag gjorde det. Å det är lillkillen också! Det är förändring på gång här hemma, i morgon kväll är det fotboll med grabbarna igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!