UNA GRANDE SJUKSTUGA...

 
Onsdag idag. Så här dags skulle jag ha klivit på tåget på Arlanda. Destinationen på resan skulle vara Norrköping och det var antagligen just nu som jag skulle ha summerat känslorna och intrycken efter dagen möte. Men så blev det inte. Baciller och virus knackade på och japp jag åkte på feber och hosta igen. Jag fick vara hemma, min kollegor hanterade mötet och jag känner ett litet litet sting av besvikelse i hjärtat.
 
En helt ny kund. Ett helt nytt uppdrag. En ny möjlighet. Jag skulle ha varit där.
 
Men inte ska jag hänga läpp för det. Nej för sjutton. Men igår när jag febrig och dan hämtade min dator på jobbet och några måste-absolut-ha-grejor så bestämde jag mig. Nu ska jag bli frisk, så vad behöver jag - jo, c-vitaminer!!! Kort stop i affären. Snabbt in och handla allt som jag kunde komma över som innehöll c-vitamin. Så mycket det bara gick. Det blev ingefära, citron, blåbärssoppa, apelsinjos, apelsiner. Ja jösses, jag har bestämt mig. Nu får det vara nog!!
 
 
Men ok, jag erkänner en o annan onyttighet hamnade i korgen. Jag menar fika måste man ju. Fika "= mjuk pepparkaka, mazariner, chokladkaka med blåbär, smågodis... Inte för att jag skulle äta upp allt på en gång, utan mest för att ha i fall att. Om det blir typ utegångsförbud eller alla vanlig mat försvinner. Eller jag vet inte. Men det var inte det enda knäppa som hände... jag slog även till på en eyeliner! Jag menar vem behöver inte en eyeliner? Särskilt när man är förkyld?!!
Det köper väl alla som gör ett kort stopp i affären för att fylla på c-vitaminförrådet!??
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!