Vicken dag!

Här hänger de, Odd Molly tillsammans med 2ND DAY och
annan topp från Monki, i en salig blandning men i ordning!
 
Bilden visar den numer rådande ordningen i min garderob. Samma bild är även motsatsen till dagen idag som absolut inte bestod av ordning utan snarare den värsta oordningen jag varit med om. Men på ett jäkla skoj vis, i alla fall nu när arbetsuppgifterna är lösta.
 
Allt började med en offert som skulle vara framme i Erbil på måndag innan kl1200. Ingen direkt supersvår uppgift kan tyckas, men oj vad jag bedrog mig.
 
DHL fixade det inte, men till slut fick jag i går fatt på TNT som kunde få ner paketet till måndag 1 april... men jag var tvungen att boka innan kl1400 idag för att de skulle hämta paketet idag. Känns inte heller som en omöjlig uppgift. Allt var ju snudd på klart! Nemas problemas.
 
Men oj vad jag bedrog mig. Att boka en transport utan kundnummer visade sig kräva både förskottsbetalningar och en total kaos infinner sig när vår ekonom tillika den som skulle kunna ha löst problemet på sekunden tydligen är på semester denna veckan?! Så Good Luck att hitta någon som kunde fixa det. Dessutom på mindre än 10 minuter. Jag undrade om det fanns något sätt att tjäna in tid och absolut, om jag själv lämnade in paketet. Det gav mig två timmar till. Så, phuu, får hjälp med de ekonomiska bitarna och sedan sitter jag där på kontoret och pustar ut.
 
Summerar dagen med ett antal utbrott på skrivaren/scannern, en massa påskrifter som jag ändå fått fatt på, transportproblemet som inte löstes  med en 70-tusenkronors-kurir och att bara ha själva inlämnadet kvar. Jag borde ha förstått att jag absolut inte skulle ha andats ut. Postens Logistikcenter låg lika bra placerat som en NetonNet butik och att hitta vart jag skulle lämna mitt ynkliga kuvert var lika enkelt att hitta som en nål i en höstack.
 
Sprang i alla fall på en kille när jag klev in i det som var Postens kundentre och han tittade konstigt på mig, lyssnade på mig och tittade sedan ännu mer konstigt på mig och så skrev han på och sa "Så då var det fixat, jag tar den..."
 
Just ja, på väg ut för att lämna paketet, ringe min kollega och berättade att TNT var på plats för att hämta mitt paket...
 
En underbar onsdag.
Nu ska jag testa om jag kan spåra mitt paket,
vad tror ni om oddsen att det kommer fram i tid?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!