Det är detaljerna som gör det...

Min man har en underbar egenskap, han har ju flera men en av mina favoriter är att han, om han gillar något, verkligen gå in för saken! Alltså, då menar jag verkligen gå in för sakerna på ett alldeles galet vis, säkert med en si så där 300%... just nu följer vi här hemma hans enorma intresse för cykel - cykel som i Tour de France, lätta snabba cyklar som ska cyklas i flera mil och helst upp och ner för de vidrigaste backar som en själv knapp skulle vilja ta bilen uppför eller nerför heller för den delen. Men det är en liten tjusning i att följa min man i hans intressen, för det blir inte bara träning och en massa prat om fantasiska cykelrundor, nej man får hela paketet. Det beställs böcker från när och fjärran om Tour de France historia, om Lance Amrstrong, om historian bakom och innan och efter. Det är så mycket böcker att för att få den rätta förståelsen för hur många böcker som finns på hans sängbord så jämför han det själv med Turning Torso... Lika så beställs det cykelkläder och cykelprodukter i tid och otid och från hela världen och man kan nästan ana besvikelsen när han kommer hem från jobbet och det inte ligger en avis från Posten på något som ska hämtas ut... Cykelkläder måste också matchas den fantastiska cykeln, en Trek, som väger si så där 6 kg (jag har själv fått lyfta den ett antal gånger för att förstå vilken underbar cykel det är...)  men jag erkänner att jag gillade hans förra cykel en smula mer - en Bianci, men jag får ge Treken en chans... jag går ju enbart på färg och inget annat...

Men det som jag verkligen gillar med det här cykelintresset är de fantastiska magasin som kommit in i vårt hem. En liten detalj som jag först inte tänkte på men som nu har blivit en alldeles perfekt inredningsdetalj... Magasinen är ju som konstverk, vart och ett av dem... och ändå är det bara ett cykelmagasin. Så helt klart jag har förstått att det är detaljerna som gör det, det kraftiga pappret, den snygga designen, bilderna och reportagen och känslan bakom.. Det är de fina detaljerna som jag  numera letar efter!

 
 
 

 Fina detaljer i form av; cykeltidningen Rouleur, ett hjärta på ryggen på min
fina nya tröja från ChillNorway och den svarta koftan
heter Märta - är inte det rart så säg!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!