Belöning!

Tröja Hunkydory Wing Knit
 
Jag fixade det. Jag gjorde det.
På tiden 1.55:39 sprang jag Stockholm Halvmarathon.
 
Målet (som jag inte riktigt trodde att jag skulle klara) var att springa under två timmar. Det gjorde jag, med marginal. Det kändes ruskigt bra hela loppet, något ont i höften men det får man liksom räkna med. Jag hade en jämn fart och på sista milen ökade jag tempot en liten liten smula, men ändå en ökning. Den fruktade backen vid 17 km kändes inte alls särskilt tung och när jag kom upp på krönet, såg nerförsbacken så kände jag i hela kroppen att det här fixar jag!
 
Vilken känsla, jag ryser.
 
Jag fick med kraft och när jag såg mina två hängivna supporters (min man och svägerska) heja på mig för 7:e gången under loppet, så kunde jag inte hejda mig. Jag spände armarna och skrek; jag är grym! GRYM! och så satte jag full fart mot mål!
 
Tårarna kom när jag passerade mållinjen. Så otroligt lycklig, stolt och slut.
Vilken känsla. Den känslan önskar jag att alla fick uppleva!
 
Min belöning till mig själv ser ni på bilderna.
En så'n här prestation kräver på nå't vis en schysst belöning.
En grym belöning!


4 kommentarer:

  1. Underbart för dig och ett stort Grattis från mig!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir alldeles varm inombords av att läsa och får en tår i ögat. För den är ju så attans skön den där känslan när man fixar något som man har jobbat hårt för. Trots tvivel och smärta.

    Så heja dig och ett stort grattis! Det gjorde du bra och självklart förtjänade du en rejäl belöning efter det. :)

    Och du, jag kan varmt rekommendera ett litet solrosfält i trädgården. Du ska kanske inte fräsa upp hela gräsmattan ;) men en liten hörna av lycka är inte helt fel. :)

    Ha en fin måndag!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja, du är grym!! Vilken prestation. Jag ryser när jag läser din text.

    Stort stort grattis!

    Och självklart ska du ha tröjan. Du är så värd den!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Härligt Tanja! Bra jobbat, men jag tvivlade inte ett dugg på dig och din förmåga att fixa det:)

    Det är väl klart att du skulle få belöna dig efter den prestationen! Himla fin, den ser både väldigt snygg och väldigt skön ut.

    Ha en fin vecka och sköt om dig!
    Kram Suz

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!