Kvällsmys...


Det gäller att ladda batterierna när tillfälle ges... Å när man är ensam hemma, då gäller det att se till att lyxa till det, på enkla och ibland inte så enkla vis. Så det har jag gjort idag. Jag köpte en glass på vägen hem från jobbet, mjukglass i våffla med karamellströssel, har analyserat tapetprover, köpt kokosbollar av en kille vars klass skulle på klassresa till London och unnat mig att äta både en och två och så har jag suttit på baksidan i kvällssolen och läst bok och ätit kvällsmat.  Snacka om avkoppling. Extra härligt är det att kunna knipsa en kvist persilja från sin egna odling och lägga på mackan - det gjorde jag ikväll! Vardagslyx de lux!

Nu blir det tack och go'natt, för i morgon kör jag sista arbetsdagen innan semester, förutsatt att jag hinner få gjort det som står på min att-göra-innan-semestern-lista  ;)

1 kommentar:

  1. Det här låter kanske lite knasigt, men sättet ljuset faller på jordgubbarna och boken fick mig att tänka på sommaren i Sverige och hur fint det är... Saknar det verkligen ibland. Skulle vara kul att gå en långpromenad tillsammans nere vid Strömmen och höra gruset knastra under skorna...

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!