Mera Värmland - Sillegården!

Jocke och jag hade bokat biljetter till Västanåteater och i söndags var det dags. Vi kom på att vi innan teatern, som med 2 pauser skulle ta ca 6 timmar, borde äta på något mysigt ställe och då fick det bli fantastiska Sillegården. Det är verkligen ett underbart ställe som är väl värt ett besök. Nu när teatern har blivit en tradition, så bestämde vi att vi skulle försöka göra Sillegården till en tradition också :) För vår del blev det varmrökt lax med färskpotatis och till efterrätt blev det några (japp det blev flera) godsaker från den fina kakbuffén som stod uppdukad!

Å apropå teatern - Gösta Berlings Saga var helt otroligt bra! Kunde aldrig föreställa mig att de timmarna som vi tillbringade i BerättarLadan skulle gå så snabbt, eller att teatern skulle vara så bra som den var eller att när jag tittade på klockan och insåg att "nej, det är bara några minuter kvar av hela teatern!!" skulle önska att jag just satt mig eller när hela ladan stod upp och apploderade ut ensambeln på scén för tredje eller fjärde gången att jag fick tårar i ögonen... Det är som min svärfar sa dagarna innan vi skulle gå på teater "Jag är lite avundsjuk på er som har allt det där härliga framför er!" och jag kan inte annat än hålla med, alla som inte än har sett teatern har något stort att se fram emot - jag kan bara konstatera att det är omöjligt att beskriva upplevelsen med ord, den måste upplevas!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!