Recept!

Kvällens potatissallad kan jag varmt rekommendera. Jag hittade receptet på nätet, tror att Ernst Kirchsteiger ska ha lagat till detta recept i något TV-program. Jag strök visserligen körvel och honung från receptet och tycker nog att det blev lyckat i alla fall... Här kommer receptet på min variant av det jag tror är Ernst potatissallad:

ca 1,5 kg färskpotatis
250 gr riven Västerbottenost
4 msk vit balsamvinäger
2 msk olivolja
ett knippe gräslök
salt och peppar

Gör så här:
Koka potatisen. När det är färdig och vattnet avrunnet, strö över den rivna osten. Blanda i balsamvinäger och olja. Strö över klippt gräslök, blanda sedan runt och salta och peppra efter behag!
KLART!  

Ett annat tips är efterrätten jag gjorde. Jag har liksom snöat in på rabarber och jordgubbar, tycker att det är vansinnigt gott och en så otroligt bra kombination. Helt enkelt, så gör jag en smulpaj med rabarber och jordgubbar, enklare kan det inte bli och knappast godare heller :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!