ETT PAR PISTAGEGRÖNA JEANS...

Till och med lappen på pleasejeansen är sommarsöt!
 
Det må ha snöat i helgen, men nope det biter inte på mig.
 
Jag har minsann köpt mig en smula vår och snudd på sommar - det stavas PLEASEjeans.
Jag tror att det var ett par svarta byxor jag hade tänkte mig, men när jag klev in på Olgas hus i fredags så hamnade jag i trans. Där på en bänk låg de här underbara byxorna som var allt annat än svarta. Färgen på de här byxorna, pistagegrön eller ljusgrönt, föll jag pladask för. Den där ljusgröna färgen som man får när man blandar päron eller melonglass länge, länge tills det blir en smet liknande mjukglass, glass som smälter fortare än kvickt och som man skopar i stora lass från en hederlig gammal GB-bytta... Sommar kort och gott!
 
Så de gick inte att motstå, omöjligt och ni ska veta att jag försökte. Försökte till och med få Jocke att säga att jag inte borde köpa dem, men icke. Han mumlade något om att jag ju hade bestämt mig och XS var det verkligen min storlek och jag hörde mig förklara att de töjer sig förbaskat mycket och att ja det var inte några problem och vad Jocke pratade vidare om minns jag inte för vips stod jag i kassan, byxorna i en kasse och affären klappad och klar!
 
Ett par sommarbyxor. Vårbyxor.
Låt det snöa, jag har minsann fixat mig en egen vår!
 
Sista dagen att tävla och vinna tvål från L:A Bruket, tävlar gör du här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!