Jag älskar denna kavaj!

Linne & kavaj från HM
 
 
Jag älskar verkligen dennahära kavajen. Den är lite som jag. Knasig, glad och ja inte vet jag lite annorlunda? Saken är att varje gång jag får ett ryck och ska rensa i min garderob så tittar jag glatt på just den här kavajen, ler lite och blir alldeles varm inombords. Det är kärlek på något fint knasigt vis. Vi hör ihop, kavajen och jag. Det som är en smula komiskt med den här är att min man verkligen inte hör ihop med den utan att han känner det exakt motsatta. Ska jag rensa i min garderob så ger han mig tipset att rensa ut denna först av alla! För mig är det verkligen en ekvation som inte går att lösa eller en gåta. Kalla det vad som helst, men det är för mig lika tydligt som korvspad är oklart.
 
Men vi har skrattat en hel del. Han är ju en lite festlig prick den där mannen jag har. Så på en tjejtillställning för inte allt för länge sedan så ville Jocke demonstrera denna fantastiska kavaj (må hänt efter att jag pikat honom en smula för något annat) och vips kommer han nerglidandes i min underbara grön-gammelrosa-mönstrade-kavaj som satt lite som en tvångströja och fick mig att tänka på de där hemska Stefan och Krister och usch - men vi skrattade så att tårarna rann!
 
Den är alltså inte bara fin, den får mig titt som tätt att skratta!


1 kommentar:

  1. Vad bra att du inte bryr sig om vad din man tycker. Om jag har något plagg som min man inte gillar o han påpekar det flera gånger så slutar det nästan alltid med att jag inte använder det:-)

    Kram

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!