FRÅGAN DU INTE VILL HÖRA!

Scarf/Lindex (på barnavdelningen), blus/MQ och kostym-mjukis-byxa från Jenny Grettve/Kotyr.se
En helt vanlig dag på jobbet hade jag misann igår. Kanske inte helt som vanligt, men jag skickade iväg offerter till Jordanien och UAE och fick en del gjort inför seminariet i Prag som kommer allt närmre med speeed-date-hastighet och ett strömavbrott kom och gick och folk sprang omkring i korridorerna för att hitta ett uttag där datorn fungerade. Tänk så sårbara vi är om vi inte har tillgång till våra datorer... Tur att inte det händer så ofta, eller är det kanske otur?
 
Ja en helt vanlig dag på jobbet!
 
Men det som fladdrar förbi min näthinna när jag tänker på dagen är ändå när jag fick kommentaren "är du gravid?". Jag blev så paff att jag svor. Det är nog inte så vanligt, men jag vart lite förvarnad utan att fatta att jag blev det, men så dök frågan upp. Anledningen till att jag fick den var att jag hade mjuka byxor på mig. Ett par mjuka mjuka (och snygga, tycker jag) kostymbyxor från Jenny Grettve matchat med en blus i cremefärgat tyg och en neon-rosa-blå-scarf (som förresten är värsta tipset, finns på Lindex barnavdelning av alla ställen!??). Jag tyckte att min outfit var en 10-poängare. Men tydligen så innebär mjuka byxor att magen ska växa och nope det ska den inte. Den ska snarare minska för nu är det fullfart ut från vassen som gäller :)
 
Har du liknande tankar till sommaren så titta under Tävlingar i högerspalten!

 
Jag får väl erkänna att det var i en hjärtlig ton som frågan kom... och no hard feelings från min sida! Absolut inte, den där arbetskamraten som kläckte kommentaren är riktigt trevlig och skoj!
 
Men visst är det kul att mjuka byxor kan sätta fart på tankarna på det viset?
I morgon får det bli till att ta på sig thighta brallor igen!

1 kommentar:

  1. Tro mej, du såg allt annat än gravid ut. Bara skitsnygg...som vanligt. Kram Vava

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!