Olivträdet har äntligen flyttat in!


 
Jag gjorde slag i saken och slog till på ett olivträd.
Jag, Inez och Jonathan for till blomsteraffären och shoppade loss.
 
Det blev fröpåsar till dagens dagiskalas (vi var minsann ansvariga för att handla in de frön som ska sås i sålådorna på dagis) och japp jag bidde tokig och shoppade allt från rädisor till sockerärtor till solrosor till luktärt. Jag tror att det blir bra. Jag är i alla fall helt övertygad om att Inez hade det ordentligt skoj med de där fröpåsarna. De var minsann klämvänliga, skakvänliga och trallvänliga, så både hon och jag hade ett leende från öra till öra när det viftades snabbt och långsamt med de olika påsarna. Jonathan fick med sig en chiliplanta hem och jag hoppas verkligen att det blir frukt på dem - han var ju så otroligt stolt och rädd om den där plantan!
 
En härlig tisdag hade vi minsann igår och jag misstänker att dagens dagisfest blir en höjdpunkt! Måtte nu bara regnet hålla sig borta!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!