TEMA FABRIKEN - METALLISKT!

Tema på fabriken. Denna omgången är det metalliskt och det finns en hel del i inredningen här hemma som går åt det hållet. Silverägg, plåtlampa och ett par örhängen...

Silverägget har innhållit allt från bäbisnappar till hemliga lappar till luft. Det sistnämnda just innehåller det för tillfället, men det gör inget, ägget är vansinnigt vackert och jag blir glad av att bara få skymta det i ögonvrån eller slänga en låååång blick på det då och då.

Plåtlampan!
 Kärlek vid första ögonkastet, så var det med mig och lampan helt i plåt. Japp, till och med skärmen. Rustikt, svart och ruff precis perfekt. Så det var bara att slå till och ta med hem och sedan dess så pryder den vardagsrumsfönstret och ger ett mysigt sken när mörkret faller. Inte för att den kommer vara tänd särskilt ofta den närmsta tiden, men men... Det här ljusare delen av året får den helt enkelt agera prydnad! En riktig fin sådan tycker jag!

Örhängena tycker jag är så vansinnigt fina, så de ha sedan bröllopet för någon vecka eller två sedan fått pryda vårt handfat. Jag vet, det är inte helt korrekt, men jag gillar dem verkligen och tyvärr är de aningen för tunga för öronsnibben så det är absolut inte några varje-dag-örhängen...

För mer inspiration kikar du in på Fabriken!

4 kommentarer:

  1. Åh så fina bilder!! Lampan var ursnygg!
    Ha en fin Kristi Himmelfärdsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Det finns så mycket snyggt i olika metaller. Alla dina saker är jättefina, härliga bilder!
    Trä, metall, glas och sten och betong (men det kanske innefattas av sten?) så mycket fint det finns i naturmaterial. Tröttnar man nog aldrig på. Det kan vara rufft och hårt eller mjukt och slipat, oändliga möjligheter.

    Ha en fin långhelg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Urläckert! Jag här helt galen i metall. Just nu: tenn och koppar. Silver.

    Lovely pics!

    Trevlig helg

    KRAM

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!