SKÖNA MAJ - VÄLKOMMEN!

 
Underbara maj och fortstätter det på samma vis som idag, så kommer kommande dagar att vara alldeles underbar! Solen har värmt mina kinder och näsa och jag unnade mig en stund med en tidning i vårsolen! Den här tiden alltså, jag säger då det, det här med att få ha dörrar på vid gavel det är balsam för själen!!
 
Inez och jag startade dagen med en utflykt. Vi vaknade tidigt och medans de andra i huset tog en rejäl sovmorgon besökta vi blomsteraffärer och lekte titt-ut bland allt från bärbuskar, krukor och personel.
 
Så för att fortsätta på inlägget-från-här-om-dagen, så kommer här lite bilder på vår altan som den ser ut just nu. Sakta men säkert förvandlas vår vintertrötta altan till något som får mig att tänka på min fantastiska mormor som planeterade blommor i stora olivolje-plåt-dunkar och lerkrukor som jag skulle slå bakut för...
 
MAJ - TJIHOOO!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!