NYA SKOR & BRYSSELTIPS!

Inte världens finast golv, men skorna är jag en smula kär i - från Scorett!
Jaha. Så blev det nya skor i alla fall. Två par slog jag minsann till på under min lilla shoppingrunda igår. Först blev det de snake-mönstrade loafersen som egentligen blev en tröst-shopping när jag inte hittade de vita tygskorna från Vagabond... Men så gjorde jag ett stop i den fjärde affären som säljer Vagabond och då fanns det minsann ett par kvar i min storlek. Sista paret. Ett tecken.
Så det bidde två par skor!
Annars har det här i Norrköping varit en helt vanlig dag på jobbet. Jag har bokat en resa till Bryssel dit jag ska om två veckor för att delta i ett seminarium om transport och infrastruktur som Business Sweden ordnar. Får dessutom en extra guidning under måndagen som jag verkligen ser fram emot... Jag hoppas ju att jag ska hinna med en sväng bland affärer, fikaställen och kanske en och annan marknad. Åh så härligt det ska bli.
Mina Brysseltips:
1.
Ett måste är ju Manneken Pis. Den lilla figuren som står och pinkar i ett hörn, som får olika klädslar beroende på dag och så vidare. Ett måste.
2.
Gran Place oavsätt hur turistiskt det framställ så är det alldeles fantastiskt. Sätta sig på en av uteserveringarna och ta en Leffe Blond och kanske en wåffla.. Eller varför inte en Kir Royal..
3.
Gatorna kring Grand Sablon där det finns de allra vackraste antikbutiker, där man blir näst intill snurr av att bara kliva in. Det finns så mycket vacker och gammalt och nytt och fint och fantastiskt. Tror att man skulle kunna fördriva mer eller mindre en hel semester bara på de gatorna.. Bara ett besök käpp-affären eller den som är fylld till bredden av olika afrikanska masker, knappt att man kan komma fram. Det bångnar liksom.
4.
Bra shopping hittar du på och omkring Aveny Louise där alla fin-affärerna finns.
Ja det var några av mina Brysseltips.
Men om det är någon som har Prag-tips så tar jag tacksamt emot dem,
dit ska jag ju om en vecka och har aldig varit förut...
Så tips tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!