LITE AV DET VACKRASTE JAG VET!

En liten hand i en stor hand, lite av det vackraste jag vet!
 
Att se en stor trygg hand med en liten liten monsterhand i, det får mitt hjärta att fladdra till, ta glädjeskutt och fullkomligt flippa ur så till den milda grad att tårarna kommer. Jag kan inte förklara känslan av att se min stora fantastiska pappa med mitt hjärta i sin hand. Se honom sträcka fram handen och se Inez omsorgsfullt sluta sin lilla vackra hand om hans. Peka på katten eller mot skogen eller mot en bil som låter och titta upp på moffa. Jag blir snurr. Det är så makalöst vacker. Så komplett och så självklart...
 
Lika fantastiskt är det att se min mamma plocka händerna fulla av stenar så att Inez och hon kan tillbringa vad som måste vara närmre en evighet med att ta en sten, titta på den, se till att ha ett bra grepp och sedan kasta den i vattnet. I samma sekund som hon kastar säger de plupp i kör, mormorn och barnbarnet och så stenen som faktiskt pluppar i vattnet...
 
Det känns som att jag får tillfälle att se hur jag egentligen hade det när jag var liten...
en underbar känsla!
 
Vi har haft några fina eftermiddagar hos mormor och morfar den  här veckan och jag tackar stjärnorna för dagar som dessa! Alltså livet är ju fantastiskt!
 
Ha en fin långhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!