Amaryllis...



 
 
A M A R Y L L I S
 
 
De röda är så in i bomben vackra, majestätiska på något vis och sammetslena, stora, ståtliga och rejäla står de i en vas i hallen tillsammans med några kvistar eukalyptus och en gren från en al. Det är inget märkvärdigt egentligen, eller så är det just märkvärdiga (på ett bra sätt) det är. Jag vet inte riktigt, men känner att det röda ger mig julkänslan.
 
 
Ändå kan jag inte förmå mig att fylla vårt hus med rött, det går liksom inte riktigt. Det blir lite för rörigt i mitt huvud och då kommer stress och annat mindre bra. Så jag nöjer mig med några vackra röda blommor i hallen. Kanske att det sprider sig, det vet jag inte nu, vi får se.
 
 
Idag har vi hunnit med ett besök hos tandläkaren som gett oss information om att vi bara bör äta godis en gång i veckan (handen upp för dom som klarar det?!!), att vi bara ska äta fem gånger om dagen och lite annat smått o gott. Dessutom testade jag ofrivilligt hur det är att vara utan mobiltelefon i fyra, fem timmar och under den tiden spontanfikade jag med en kompis som jag mötte på stan. Jag har dessutom haft ett väldigt långt samtal med en präst och fått veta att min pappa inte är så sugen på att komma till oss och fira jul.
 
 
Ja lite så har dagen varit, innehållsrik minst sagt.
 
Tack o go'natt!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!