#vinter...


 
 
 
V I N T E R
 
 
Dagens ord är vinter, ni vet snö och gnistrande vitt och kyla.
 
Jag är besviken och känner mig en smula ledsen, det är ju lite av julkänslan, att känna kylan bita i kinderna när man kliver ut... göra spår i snön... dra Inez till dagis på en pulka eller snowracer... och en herrans massa annat... men men men, jag får lugna mig. Det kommer säkert någon dag med snö...
 
 
Men när jag skrev ner orden som jag ville ha med i utmaningen, så tänkte jag mig en bild på vår trapp, med lite granris, snö och lite blommor på trappen. Lite Hej-mitt-vinterland med snöflingor och frost och lite isande blå toner i bilden...  Aja, vad är väl en bal på slottet, det är ju bara en bild. Och vinter är det ju i kalendern i alla fall.
 
 
Så. Om det är någon i vårt avlånga land som njuter av snö - dela med er.
Eller hur tolkar ni dagens tema?
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!