#juldärjagstår...

 
 
 
 
J U L  D Ä R  J A G  S T Å R
 
 
Ja det kanske inte är jag som står just vid granen, men på en promenad i våra kvarter såg jag att julen minsann gjorde sig påmind. Jag har ju saknat lite julkänsla, men nu börjar den sakta men säkert infinna sig.
 
 
I en liten park i närheten av oss, står en liten gran, med betoning på liten. Förr om åren var det en pampig sak som fraktades dit och pyntades med en Herrans massa ljus, men nu har den här lilla granen gjort entré och jag måste säga att jag gillar den. och förändringen också, måste jag säga.
 

 
 
 
På fina dörrar hänger julpynt som påminner mig om att det nu inte är många dagar kvar. Tänk att det är julafton om tretton dagar! ...och utanför vår lilla kvartersbutik står granar till försäljning. De står prydligt i rader och doftar alldeles underbart.
 
 

 
 
En liten promenad är allt som behövs för att julkänslan ska bli en aning starkare. Det tar sig. Det här är mitt bidrag till jul där jag står, ska bli kul att se hur julen ser ut där ni står...

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart tema och vilken bra tolkning du har!
    Första fotot är ju helt underbart!
    Tack för dina kommenterar hos mig, de värmer!
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Härlig tolkning. Gillar första bilden. Underbar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Den första granen skulle man ha ;).....tyvärr har vi inte gran inomhus nu för tiden...vi hade en plastgran förr, när dottern var liten...men nu har vi inte plats, hihi...och visst är det ändå finast med äkta gran;)...ha en fin helg !!
    Kram bia

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!