#diy...

 
 
 
 
D I Y
 
 
För att jag ska få en fröjdefull jul så behöver jag ordning o reda. Jag märker det mer och mer, att lugnet är bra för mig, så jag hittar ständigt små förbättringsområden här hemma att ta tag i. Ett av de senaste projekten var att fixa någon form av förvaring till våra fjärrkontroller, de är nämligen överallt och absolut inte där de ska vara och allt som oftast så hittas Jill med hennes favorit. Alltså den kontrollen som saknar lucka för batterierna och de där små rackarna vill hon åt.
 
 



 
 
 
Så med hjälp av en sparad gammal låda, från det där företaget som skickar hem lite skönhetsprodukter en gång i månaden (som jag inte kan komma på vad det heter nu, men det är ju också strunt samma) och lite dekorplast fixade jag till en finfin marmorbox att ha våra kontroller i.
 
 
 
Det var rätt så tålamodskrävande vill jag lova, för jag ville ju att lådan skulle kunna stå framme på vårt soffbord, så lite pilligt med hörn och bubblor som kan bli i plasten. Men med tungan rätt i mun och någon balja te gick det vägen.



 
 
 
Ett kreativt kaos som resulterade i en barnsäker fjärrkontrollsförvaring får bli mitt DIY-tips till er. Jag är grymt nöjd, Jill inte lika nöjd :)
 
 

 


1 kommentar:

  1. Wow! Så pysslig du är, och du är makalös att få klass på det också!
    Fin dag till dig!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!