#dofter...


 
 
 
 
D O F T E R
 
 
Jo nog är det så att jag egentligen förknippar julen med kanel, kardemumma, nejlikor, hyacinter och glögg kanske. En massa varma mjuka dofter som jag erkänner att jag fullkomligt älskar. Men så idag, kom solen och kylan till vår stad. Det var kallt, lite bitigt och jag kände doften av vinter. Ni vet de där kalla. En speciell känsla och det är en speciell doft där ute på vintern. Eller så är det bara att det nyper till i näsan av kylan och det förknippar jag på något vis med en doft - ha.
 
 
Men jag säger det till o med, att det luktar vinter ute.
 
 
och det är lite lika dant på våren/sommaren när taggbuskarna börjar bli gröna. Det är en söt-syrlig doft av gröna blad och nyckelpigor. Nu skrattar jag lite för mig själv. Jag är ju inte lite knäpp.
 
 
 
Men hur som helst, idag är det dofter som gäller och jag måste säga att doft av vinter är ju underbar om det så är dofter av kanel, kyla, apelsiner eller pepparkakor.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rart av dig att du tar dig tid o skriver en kommentar!
Det gör mig väldigt glad!